Planowanie zbiórki. Jak osiągnąć cel?

Planowanie zbiórki. Jak osiągnąć cel?

Przed rozpoczęciem zbiórki przemyśl plan działań. Zastanów się, jaki jest Twój cel, jaka jest Twoja motywacja do działania. Aby dotrzeć ze swoją pasją do nowych osób i potencjalnych darczyńców, należy przede wszystkim zachęcająco opisać projekt. Bardzo ważny jest dobry tytuł: krótki, ale wyjaśniający cel. Nazwa zbiórki to wezwanie do działania lub zwracające uwagę hasło. To pierwsze co zobaczy darczyńca, więc warto poświęcić trochę czasu na wymyślenie przyciągającej nazwy.

Darczyńcy chętniej angażują się w zbieranie mniejszej kwoty, to zwiększa szansę na sukces, dlatego zastanów się, czy nie podzielić zbiórki na etapy.

Nie zapomnij o zdjęciu, które będzie wizytówką Twojego projektu. Główne zdjęcie zbiórki musi mieć format 4:3 i maksymalny rozmiar 3 megabajtów. 

Pamiętaj! Bardzo ważne jest, aby nie zapomnieć o podziękowaniu. Wyślij maila, smsa, list z podziękowaniem do osób, które wsparły Twój projekt. Więź, którą nawiążesz podczas akcji z darczyńcami, będzie owocować w przyszłości. Na naszym portalu jest dostępna opcja, dzięki której można wysyłać wiadomości do osób, które wpłaciły na zbiórkę. Możesz indywidualnie, do każdego z osobna, napisać lub wysłać jedną wiadomość do wszystkich. Zachęcamy do korzystania z tej możliwości.

Zastanów się w jaki sposób możesz sprawdzić i zmierzyć, czy Twój cel został osiągnięty. Określ wskaźniki.

Analiza i wnioski to ostatni punkt kampanii. Po każdej zakończonej zbiórce dobrze jest zrobić podsumowanie i określić, czy czas zbiórki był odpowiedni, kwota wystarczająca, z jakich narzędzi fundraisingowych korzystałeś przy promocji, a o jakich zapomniałeś i dlaczego. 

Więcej o planowaniu zbiórki dowiesz się z naszej animacji:
 

Więcej informacji na temat organizacji zbiórek w Internecie znajdziesz w naszym Poradniku - JAK DOBRZE PRZEPROWADZIĆ ZBIÓRKĘ PIENIĘDZY I BUDOWAĆ SPOŁECZNOŚĆ WOKÓŁ SWOJEJ MISJI, który możesz za darmo ściągnąć ze strony: https://osrodekanaliz.pl/jak-dobrze-przeprowadzic-zbiorke-pieniedzy-i-budowac-spolecznosc-wokol-swojej-misji-poradnik-dla-ngo/

Podobne artykuły

Rola grafiki w crowdfundingu

Odkryjcie, jak dobra grafiki, zasady estetyki i przemyślane hasła mogą wzbogacić waszą zbiórkę. W artykule znajdziecie praktyczne wskazówki, które pomogą przygotować dobrą grafikę.

Czytaj więcej

Ewaluacja – klucz do efektywności

Dowiedz się, dlaczego warto przeprowadzać ewaluację, kiedy najlepiej to zrobić, co powinna zawierać i jak się do niej przygotować. Zyskaj wgląd w etapy ewaluacji i korzyści płynące z tego procesu.

Czytaj więcej